marți, 15 septembrie 2009

Surprize!Surprize!


A inceput si scoala...toamna aurie, clopotelul voios, vocea suava a domnului director ... yeah,right! Ce a insemnat de fapt deschiderea anului scolar? Imbulzeala, nebunie, boboci care mai de care mai dezorientati, ce sa mai spunem de cei din anii terminali...


Si cum eu insami sunt in fericita postura de a fi clasa a XII-a voi acorda putina atentie subiectului care ne framanta pe toti(sau nu) si anume:BAC-ul!


Dupa cum bine stim, Andreea Marin s-a retras din bransa si cineva trebuia,automat, sa ii ia locul. Si cine alta putea fi? Decat ministresa invatamantului! Ce s-a gandit doamna Caty si mai marii din minister...e criza,da bun! Dupa ce s-au reunit si au facut un brainstormig acestia au decis ca solutiile favorabile(nu pentru elevi, bineinteles) ar fi urmatoarele:


-sa se scoata 2 probe din cadrul examneului de bacalaureat-consecinta:mai putini bani alocati platirii profesorilor supraveghetori

-sa se introduca in functie de profil ca probe obligatorii istoria/matematica-asta pentru ca profii de istorie si mate trebuie sa-si scoata si ei un ban de paine de pe urma meditatiilor

-sa mai scoatem din probele la limbi straine, ca prea au castigat teren

Acestea ar fi in linii mari solutiile adoptate pe timp de criza.Bineinteles nimic nu este sigur avand in vedere ca legea a fost promulgata cu doar cateva zile inainte de inceperea anului scolar. Dar ce?Mai vrea cineva sa invete?Sa se pregateasca?De ce am vrea noi sa stim la ce dam examen?De ce am fi bulversati?De ce ne-am revolta ca dupa ce am invatat 3 ani de zile limbi straine(in cazul elevilor de la clasele cu profil de limba straina sau bilingve) acum dam la bac istorie,geografie sau alte materii pe care le(-am) studiat doar un an de zile?

Dar cum spunea cineva...aveeem timp!:-j

3 comentarii:

  1. eu am scapat...ce basca mea :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Surprinzator poate, sa stii ca cele doua probe in minus inseamna o saptamana mai putin de stres! Mie mi se parea ca nu mai trece perioada de Bac, iar pentru cei care chiar se streseaza era groaznica asteptarea...In plus, la oral se faceau cele mai mari magarii! Te trezeai ca unul care de abia deschide gura apare cu 10, pe cand altii, de mii de ori mai rasariti ieseau cu 9 sau 9.50. E clar ca e si o afacere in minus.
    Cat despre a treia proba, e bine sa va interesati ce puteti da! E sigur ca nu aveti voie sa dati o limba straina?
    Iar de istorie sau mate...asta e...sunt materiile de baza ale profilului!

    RăspundețiȘtergere
  3. Deocamdata nu putem da o limba straina scrisa.Stiu ca intr-un fel e bine ca s-au scos acele probe orale,dar asta nu inseamna ca este mai usor.In plus orice schimbare aduce cu sine si nemultumiti/nemultumiri.Dar ne vom adapta si vom trece cu bine si peste asta...sa speram!

    RăspundețiȘtergere