duminică, 28 iunie 2009

I love Danube!





A trecut o zi…au trecut chiar doua ! Doua zile pline in care ne-am apropiat mai mult de natura si am inteles ca daca nu respectam mediul, nu ne respectam pe noi, iar consecintele sunt …pe masura ! In ultimele doua zile (vineri si sambata) ne-am alaturat organizatorilor ce doreau sa traga un semnal de alarma in ceea ce priveste situatia batranului fluviu Danubius. Proiectul initiat de Asociatia Dunare.edu a venit cu propunerea, iar noi ne-am oferit voluntari. Dar asta nu e tot…sa incepem insa cu inceputul...


Vineri, 26 iunie
Dimineata, eu...adormita ca de obicei... mergeam cu castile in urechi si muzica la maxim in speranta ca ma voi trezi. Niciun rezultat!Ma straduiam sa imi tin ochii deschisi...si deodata am vazut-o pe colega mea, Gaby. M-am oprit! Ajunsesem in fata muzeului...erau acolo si alti voluntari...Paula, Dana, Luci...inca mai mir cu de le-am tinut minte numele. A venit si Daria...o cunosteam mai demult...era la fel de hotarata si gata de munca! Urma actiunea “de ecologizare a portului Municipiului Oltenita”, dupa cum scria in program. Deja imi disparuse somnul...ma simteam bine...importanta!;)) Ajunsi acolo, ne-am echipat si ne-am apucat de treaba cu mic cu mare(chiar au fost copii de vreo 8-10 ani foarte eficienti si muncitori). Am gasit bineinteles tot felul de ciudatenii : oase foarte mare( de mamut chiar), castraveti murati, dar si dovezi clare ce atestau faptul ca portul ramane un loc foarte bun pentru o zi/seara de relaxare;)) Astfel ca dupa o ora si jumatate zona portuara arata alfel. Era...curata! Apoi am mers pe ponton unde domnul Stanciu Flaviu a fost foarte amabil si ne-a impartasit din experienta dumnealui, explicandu-ne care sunt consecintele poluarii asupra acestui “al doilea fluviu din Europa”.
Ne-am intors in oras mandri ca am putut schimba ceva. Eram deja o echipa!
La ora 16:00 ne-am intalnit din nou la muzeu, am aranjat fotografiile si desenele ce aveau in prim plan Dunarea, urmand ca la ora 17:00 sa fie inaugurata expozitia cu tema “Dunarea in viata mea”. La ora stabilita au venit mai multi copii decat speram, impreuna cu parintii si profesorii.Domnul Balan-profesor de geografie, doamna Ecaterina Mitran –profesoara de arte plastice la Clubul Elevilor au venit venit sa ii sustina pe copii si sa le admire operele.Toti eram incantati de ideea Dariei si a acestei asociatii. Plecand spre casa eram si eu nerabdatoare sa vad cum se vor desfasura activitatile din ziua urmatoare.


Sambata,27 iunie
La fel de dimineata, dar mai multi copii gata sa participe la activitatile organizate cu ocazia Zilei Internationale a Dunarii. Da, sambata a fost ziua concursurilor : de role, de biciclete si de desen pe asfalt. Voluntarii mai mari, adica noiJ, i-am incurajat, le-am oferit stegulete si baloane cu insemnul Uniunii Europene. Le-am explicat ca toti vor primi diplome si ca scopul curselor va fi,de fapt,fair-play-ul! Au inteles repede despre ce e vorba si erau nerabdatori sa pedaleze/sa se dea cu rolele. Toti participantii au terminat cursa cu bine, iar apoi am admirat desenele colorate si inspirate de tema “Ce inseamna Dunarea pentru mine”.
La ora 12:00, la primarie a avut loc o conferinta si o prezentare a istoricului Dunarii realizata de domnii profesori de geografie Balan si Mavrodin si de elevii dansilor. Tot aici a avut loc si premierea, toti copiii primind diplome si materiale promotionale. In final, toti am fost incantati ca o astfel de actiune s-a desfasurat in micul oras de la Dunare, Oltenita. Multumim Daria! Multumim tuturor celor care s-a implicat! Si de abia asteptam urmatoarea activitate, urmatorul proiect...We love Danube!;)

P.S. Celebrarea Dunarii nu a luat sfarsit.
Luni -29 iunie-de Ziua Internationala a Dunarii, va fi organizat un spectacol de catre Clubul Elevilor, Oltenita. Iar fotografiile si desenele mai pot fi admirate la Muzeu civilizatiei “Gumelnita” toata saptamana viitoare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu